Stradavanje pješaka u prometu

Od početka ove godine je u prometnim nesrećama na području Policijske uprave virovitičko – podravske sudjelovalo 25 pješaka, od kojih su 2 poginula, 5 je teško ozlijeđeno i 16 je

Od početka ove godine je u prometnim nesrećama na području Policijske uprave virovitičko – podravske sudjelovalo 25 pješaka, od kojih su 2 poginula, 5 je teško ozlijeđeno i 16 je lako ozlijeđeno. Dva su pješaka teško ozlijeđena i 3 lako samo u studenom, a nepovoljno stanje sigurnosti za ovu kategoriju sudionika u prometu je nastavljeno u prosincu u kojem su postali najugroženija skupina jer su jedini teško ozlijeđeni i 2 od ukupno 4 lako ozlijeđena sudionika prometnih nesreća bili pješaci.
U čak 6 od ukupno 8 prometnih nesreća tijekom studenog i prosinca su pješaci nastradali na obilježenom pješačkom prijelazu, od kojih se 5 prometnih nesreća dogodilo na ulicama u Virovitici i jedna u Slatini. U Virovitici su posebno ugroženi bili pješački prijelaz u Ulici Josipa Juraja Strossmayera ispred kućnog broja 77 i pješački prijelaz u Ulici Antuna Mihanovića ispred Glazbene škole Jan Vlašimsky na kojima su se dogodile po 2 prometne nesreće s nastradalim pješacima.
Svi nastradali pješaci su bili djeca ili osobe starije od 50 godina i sve su prometne nesreće uzrokovali vozači motornih vozila. Uzroci naleta na pješake su bili različiti, najčešće upravljanje vozilom neprilagođenom brzinom, ali i zakašnjelo uočavanje opasnosti, nepropisno uključivanje u promet, nepoštivanje prednosti prolaska...
Pješaci su tijekom studenog i prosinca daleko najviše stradavali utorkom i srijedom, u vremenu od 15 do 19 sati, dakle u poslijepodnevnim i večernjim satima kada je promet pojačan, a uvjeti vidljivosti smanjeni.
Obzirom na povećanje problematike stradavanja pješaka u prometnim nesrećama upućuju se vozači na povećani oprez u prometu, poštivanje svih prometnih pravila i prometnih propisa, a posebno poštivanje prava pješaka i biciklista kao posebno ugroženih kategorija sudionika u prometu.
U tom smislu se vozači podsjećaju na obaveze prema pješacima, kao što su poštivanje pravila prednosti prolaska pješaka, posebno na obilježenim pješačkim prijelazima, i povećani oprez prilikom vožnje pokraj pješaka koji su prisiljeni kretati se uz rub kolnika jer uz cestu nema izgrađenog nogostupa.
Isto tako se upućuju i pješaci na ponašanje u prometu u potpunosti u skladu s prometnim propisima, odnosno korištenje pješačkih prijelaza za prelazak kolnika, prelazak ceste na zeleno svjetlo na semaforiziranim križanjima, korištenje nogostupa na svim dionicama ceste gdje su izgrađeni i korištenje odjeće s reflektirajućim dijelovima noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, koji u ovo doba godine traju tjekom cijeloga dana.
Pješaci povećanim oprezom prilikom sudjelovanja u prometu mogu u znatnoj mjeri doprinjeti vlastitoj sigurnosti i u tom smislu se pješacima savjetuje detaljna provjera prometne situacije i prelazak ceste na obilježenom pješačkom prijelazu ili izvan njega tek kada se uvjere da to mogu učiniti na siguran način, a ne ustrajanje na ostvarivanju svog prava prednosti prolaska na obilježenom pješačkom prijelazu, jer smo vrlo često svjedoci niske razine prometne kulture pojedinih sudionika u prometu, a pješaci su najranjiviji sudionici u prometu, sudionici u prometu koji u prometnim nesrećama gotovo uvijek stradavaju i posljedice prometnih nesreća u kojima oni sudjeluju su najteže.
Prema svim sudionicima u prometu koji se ne budu ponašali sukladno zakonskim propisima policija će u cilju povećanja sigurnosti i smanjenja stradavanja svih sudionika u prometu poduzimati represivne mjere

Stranica