Biciklisti u prometu, stanje sigurnosti

Unatoč do sada poduzetim mjerama na području prometne prevencije i represije do sada su u ovoj godini u prometnim nesrećama na području policijske uprave poginule 4 osobe – sudionika u prometu, od kojih su 3 vozača bicikla, te 1 vozač osobnog vozila.

Unatoč do sada poduzetim mjerama na području prometne prevencije i represije do sada su u ovoj godini u prometnim nesrećama na području policijske uprave poginule 4 osobe – sudionika u prometu, od kojih su 3 vozača bicikla, te 1 vozač osobnog vozila.

Stanje u odnosu na ukupan broj poginulih osoba u odnosu na isti period prošle godine je zadovoljavajuće, međutim u strukturi poginulih osoba ozbiljno i narušeno stanje je po pitanju vozača bicikla,  a posebno najugroženijih kategorija sudionika u prometu, a to su djeca i starije osobe.

U pogledu ove kategorije sudionika stanje sigurnosti je značajno narušeno događanjem posljednje prometne nesreće s poginulom osobom koja se dogodila jučer  16. lipnja.2015 godine u 11.15 sati u gradu Virovitica, Vukovarskoj cesti ispred kbr. 9 izvijestili smo vas da je smrtno stradao vozač bicikla starosti 81 godinu, a koji se uključujući u promet sa prilaznog kolnika izašao na cestu gdje je došlo do naleta vozila na istoga, od zadobivenih ozljeda isti je preminuo na mjestu događaja.

 Ovom prilikom još jednom pozivamo sve sudionike na povećani oprez u prometu, a posebno vozače bicikla da poštivaju prometne propise, te ih  podsjećamo na određene obaveze;

  1. da su prilikom kretanja u prometu obavezni koristiti biciklističke trake ili staze, a ako one ne postoje kretati se što bliže uz desni rub kolnika,
  2. ako se kreću dva ili više bicikla u skupini dužni su se kretati jedan iz drugoga,
  3. kod upravljanja biciklom da ne umanjuju stabilnost vozila-bicikla, a osobito da ne skidaju obje ruke s upravljača, ne pridržavaju se za drugo vozilo, ne prevoze druge predmete koji vozača bicikla mogu ometati pri upravljanju,
  4. prilikom kretanja kolnikom na javnoj cesti da noću i u slučaju smanjene vidljivosti koriste reflektirajuće prsluke ili reflektirajuću biciklističku odjeću,
  5. posebno se podsjećaju roditelji na obavezu poštivanja zakonskih propisa koji se odnose na sudjelovanje djece u prometu, odnosno čl. 215. Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji kaže da biciklom na cesti smije upravljati osoba koja je navršila 14 godina, dok djeca s navršenih 9 godina koja su u školama osposobljena za upravljanje biciklom i za to im je izdana potvrda smiju samostalno upravljati biciklom na cesti, a druga djeca s navršenih 9 godina samo u pratnji osobe koja je navršila 16 godina.  Drugim riječima djeca do 9 godina ne smiju sudjelovati u prometu na cesti.
  6. također djeca i roditelji podsjećaju se na obavezu korištenja zaštitne kacige za sve bicikliste mlađe od 16 godina, 
  7. obavezu posjedovanja tehnički ispravnog bicikla prilikom sudjelovanja u prometu na cestama, podsjećamo da Pravilnik propisuje obavezu posjedovanja slijedeće opreme;
  8. uređaja za osvjetljavanje biciklajedno svjetlo bijele boje s prednje strane i crveno svjetlo i katadiopter na zadnjoj strani bicikla,
  9. ispravne uređaje za zaustavljanje bicikla( prednja i zadnja kočnica ),
  10.  po jedan katadiopter žute ili narančaste boje na svakoj strani pedale,
  11.  na bočnim stranama prednjeg i zadnjeg kotača reflektirajuća tijela svijetlosti bijele ili žute boje,
    •  te uređaj za davanje zvučnih znakova,
  12. posebno naglašavamo i izdvajamo situacije u kojima su neposredno ugroženi sami vozači bicikla i vrlo često dolazi do prometnih nesreća;
  13. nepropisnog kretanja biciklista prometnim površinama koja nisu namijenjena za tu kategoriju vozila dakle nogostupima ili pješačkim površinama ili stazama, a zatim prelaska istih vožnjom na biciklu preko obilježenih pješačkih prijelaza ( gdje dolazi najčešće do naleta motornih vozila na iste, jer dolaze sa nogostupa bez prethodnih provjera ),

Napominjemo još jednom da nogostupi ili pješačke staze, te pješački prijelazi nisu namijenjeni za vožnju biciklima,te da su vozači bicikla prilikom kretanja ovim površinama obavezni koristiti iste kao pješaci, dakle pješice - gurajući bicikl, a vožnju biciklom nastaviti prometnim površinama namijenjenom za kretanje vozača bicikla                                      ( cestovnim površinama,  a posebno „biciklističkim trakama“ i  „biciklističkim stazama“, koji su izgrađeni isključivo za ovu vrstu vozila),

  • prilikom kretanja biciklom preko obilježene biciklističke stazekoja se proteže uz obilježeni pješački prijelaz dozvoljeno je upravljati biciklom, međutim vozač bicikla je dužan obratiti pozornost na promet  vozila prilikom prijelaza biciklom preko ceste, jer tada nemaju prednost prolaska u odnosu na vozače motornih vozila, osim u slučaju kada je promet upravljan sa semaforima odnosno svjetlosnim prometnim znakovima i vozač bicikla ima uključeno/upaljeno zeleno svjetlo.

Osim vozača bicikla posebno se upućuju vozači drugih motornih vozila na povećani oprez, smanjenje brzine kretanja vozila i povećanje pozornosti u odnosu na vozače bicikla koji u ovim ljetnim mjesecima značajno više sudjeluju u prometu na cestama.

Policija će i nadalje provoditi preventivne aktivnosti u cilju ukazivanja na problematiku stradavanja vozača bicikla u prometu, kao i ciljane represivne aktivnost koje su usmjerene kako prema vozačima bicikla, tako i u cilju njihove zaštite i veće sigurnosti.



Stranica